tisdag 10 maj 2011

R(apport)



Igår efter gängse övningar fick hundarna pröva på att hämta
kanindummies. Det är helt enkelt en dummies med kaninskinn på. Det var
mycket uppskattat av dom 4-benta som villigt hämtade in den till
husse/matte.

En perfekt början på en perfekt avlämning är att få hund + byte upp i
ansiktet. Janne gör Virre uppmärksam på att han ska lämna av fint och
nog blev det riktigt bra. Går inte att ta miste på att Janne är nöjd
:)

Nästa vecka ska jag ta med en riktig, dock död, kanin men det har jag
inte berättat. Det ska bli en överraskning :)

Bra jobbat allihop och jag njuter när jag ser framsteg vecka för vecka.


-----------------------
Raporterar Karin från apportkursen

1 kommentar:

  1. Den där Janne är en riktig fena på hundar har jag själv sett. Han har varit hemma hos mig och och mina kompisar på besök.

    Fi

    SvaraRadera